SABDA PONDAN

My photo
raub, Malaysia
How many people in this world look in the mirror every morning and feel inadequate and just, ugly? Yes, I am one of those people! What do you think about me? What do you see isn't the same with I had been through. Me, just me, and myself. A person who biologically borned male and it's a fact which it would never change. But, sometimes, I just love playing around with girls' stuff. Put some make up on my beautiful face or walking around with those extremely high heels. The fact that I am a man, well, I accept that, actually, I am living as a man with a woman's intelligent brain. How's that? Exciting right? The fact that I am a beauty with brain, I am not a transgender. Whatever you might have in your mind or you happened to utter, calling names, it just does not make me any more masculine or less feminine because, I am a woman by choice and a man by fate... if you can accept that, I can force you, it's your choice. A fat bitch struggling to be a skinny bitch.

Thursday, 23 January 2014

DENGAR KATA HATI...


Assalamualaikum hye uolsss..

Ni nak gossip sikit pasal manusia molot molot longkang ni. Tetiba teringat kan.Ceritanya start masa mak sedang bekerja uolsss. Kerja ape ? tak payah amik tau sangatlah mak kerja halal okey.. tu je yang penting…
Begini mulanya, tengah mak dok tonggeng terbalik berdiri duduk menyiapkan kerja , mak terdengar suara suara sumbang dok  mengata.. apa ek dia cakap “ kerja kerja macam ni memang senang bagi orang orang  macam ni buat diorang pandai! Kalau first dengar macam puji maklahkan tapi bila pandang muka orang yang cakap tuhh uihhhhhh celakssss!! Muka menganjing sangat uolss.  Panas hati tapi mak sabarkan jela.  Yela.. kita ni nak cari rezeki malas la carut kat orang sesuka hati kertu pulak tu tak setaraf okey…

Yang peliknya ape pasal la mentality diorang ni. Okey ape kita bekerja itu bukti yang orang orang macam tu boleh berdikari tak menyusahkan. Lagi satu yang penting walaupon mak buat kerja kerja macam tu  halal ye… kalau ya pun bidang ni selalunya golongan sesuatu yang menceburkan diri masalahnya kenapa kan?? Sekurang kurangnya berguna bakat yang allah taala tu bagi. Bukan duduk menyundal kat lorong pon…. Bukan nak angkat ekor sendiri uolss  atau nak pertahankan gologan golongan minority. Betul! diorang pon ade silap tapi jangan la diskriminasi sampai macam tu… entry mak ni pon bukan nak sokong mana mana pihak jauh sekali mengapi apikan mana mana pihak uolsss.. semuanya random. 

Come on people!!! Bukak minda sikit!…..

Tau tak sebab mentality macam ni la dah membunuh impian ramai orang okeyyy! So please la jangan menghukum begitu! Tak kuasa tau…


So bagi hadek hadek kat luar sana tu persetankan je semua tu, yang penting kita dengar ape yang menjerit dalam suara hati kita jangan dengar carut marut orang tu lagi pon umpat caci tu nyanyian terindah untuk orang orang yang berjaya.. mulai sekarang bercakaplah dan bertindak la ikut akal dan minda sendiri… kita ni bukan pantung cendana uolss, yang boleh kepit kehulu ke hilir asalkan tindak tanduk kita tidak menyimpang okey…

kusss.. semput mak, key la mak angkat kaki dulu uolss...

2 comments:

  1. hehehe sabar sabar. mulut orang memang susah nak jaga. biarlah dorang nak cakap apa. abaikan je. yg penting kita hepi! :)

    ReplyDelete
  2. KANNNN!!! curlassss mak memang tak kuasa nak melyan orang ni,,, soo lantakkan mereka...

    ReplyDelete