SABDA PONDAN

My photo
raub, Malaysia
How many people in this world look in the mirror every morning and feel inadequate and just, ugly? Yes, I am one of those people! What do you think about me? What do you see isn't the same with I had been through. Me, just me, and myself. A person who biologically borned male and it's a fact which it would never change. But, sometimes, I just love playing around with girls' stuff. Put some make up on my beautiful face or walking around with those extremely high heels. The fact that I am a man, well, I accept that, actually, I am living as a man with a woman's intelligent brain. How's that? Exciting right? The fact that I am a beauty with brain, I am not a transgender. Whatever you might have in your mind or you happened to utter, calling names, it just does not make me any more masculine or less feminine because, I am a woman by choice and a man by fate... if you can accept that, I can force you, it's your choice. A fat bitch struggling to be a skinny bitch.

Thursday, 30 May 2013

BOBO JUGA BISA MAKAN HATI...

hye korang!!!
cuba lihat tajuk entry kali ini??sudah tengok entry pasal gwiyomi ??
hahaha kali ini video seterusnya pulak! manelah tau kot kot David Teoh jumpa video ni terus offer scha kerja bawah MIG uolssss.... boleh lah ikut jejak langkah bobo tu sesilap dia pon makan hati ! hihihihihi


taraaaa! tapi ni hanya preview! 
once scha dah dapat copy  video ni scha akan share dengan anda ok!!!

RANDOM QUOTES




Life is an opportunity, benefit from it.
Life is beauty, admire it.
Life is a dream, realize it.
Life is a challenge, meet it.
Life is a duty, complete it.
Life is a game, play it.
Life is a promise, fulfill it.
Life is sorrow, overcome it.
Life is a song, sing it.
Life is a struggle, accept it.
Life is a tragedy, confront it.
Life is an adventure, dare it.
Life is luck, make it.
Life is too precious, do not destroy it.
Life is life, fight for it.


―mother teresa

Wednesday, 29 May 2013

GWIYOMI???



akibat terlebih masa dan kebosasan tahap maximun ! maka ini yang terjadi....
rindu mereka.....

Tuesday, 28 May 2013

PULANG...

assalamualaikum

hye korang!!! dalam entry lepas  scha ade bagi tahu  yang pertandingan teater tu ditundakan so sekarang scha telah berada di rumah. scha sampai dalam pukul sembilan malam kelmarin. tau tak yang scha terpaksa tunggu 5 jam kat station bus sebab bus tak sampai sampai dari pukul 10pagi  tunggu sampai la pukul 3petang baru muncul. tu baru citer pasal tunggu bas lepastu tu kene plak mengharungi perjalan 7 jam tanpa aircond weiiii!! sumpah sakit hati gile.. tapi ape ape pon sekarang yang penting ialah scha nak sambung cuti yang masih berbaki 2 minggu tu pepuas tambah pulak sekarang cuti sekolah kan....


p/s: selamat bercuti pada semua murid sekolah....

Thursday, 23 May 2013

OMG!!! BAD NEWS vs GOOD NEWS !

OMG!!! YOU WILL NOT BELIVE THISS!!!
 tau tak pementasan ini akan di tunda ok!! ditunda ke hujun bulan june ini...
ini yang merungsingkan scha sebab scha akan busy,sem depan scha final sem!!! busy kot dah la nak kene latihan tiap tiap malam mane nak bagi komitmen weiii...
tapi kalau susah sangat scha akan quit je dari pegang watak tu! tapi akan teruskan jugak sebagai set dan costume designer...
tapi entah la memasing masih lagi didalam dilema.....

walaupon kalut tapi heppy sebab dapat balik awal sambung cuti...

p/s: doakan kejayaan pementasan kitorang tau...

Wednesday, 22 May 2013

PENYATUAN DUA ROH BERMULA



Assalamualaikum hye korang!! Salam dan peluk cium buat semua yang menyokong scha dan kepada semua haters semoga anda masih dibukakan pintu rahmad…
Menyambung lagi entry entry yang lepas berkaitan dengan teater tu. Alhamdulliah semakin berjalan lancar dari kami bermula 7 orang sahaja kini sudah bertambah 12 orang semuanya. Masing masing dah mula menyesuaikan diri dengan watak masing masing termasuk la I dek non ! memasing seperti sudah biasa dengan watak yang diberikan...Cuma ada sedikit masalah dari segi artikulasi sahaja, yelah masalah lontaran suara memandangkan kitorang akan berteater tanpa mic ! ko mampu jah? Kitorang juga mendapat khidmat daripada seorang jurulatih luar! Baru sekali bertemu tapi  kitorang sudah melalui detik sukar dengan dia kerana sudah banyak di tegur…
Selain itu atas kekangan  jumlah produksi kami terpaksa melakukan lebih daripada satu tugas setiap orang. Selain memengang watak “ pak teh din ” scha turut di beri kepercayaan sebagai set dan cosume designer…

Nak tau lebih lanjut sila tunggu entry entry selanjutnya
P/S: memasing sangat tergedik meneroka watak memasing..

Friday, 17 May 2013

APA CERITA?? CERITERA HIDUP & TEATER



Hye korang!! Ha ceritanya masih sama penat teramat penat! Kenapa penat?nak citer la ni tapi bukan sekadar nak citer pasal penat je tapi nak sambung entry semalam yang ala ala suspen mak jemah tu….ceritanya bermula begini…hamboiiii !! scha terlibat dengan satu pertangdingan teater sebagai crew untuk jaga wardrobe dengan makeup diorang! Haaaaa….
Ni baru nak masuk cite dia, cerita dia dengan tetiba scha telah di beri watak ok! Watak yang scha sendiri rasa amat berat untuk di jiwai tetapi akan mencuba la…watak apa?? Watak seorang lelaki di awal 40an seorang khatib surau yang mempunyai niat yang jahat .tak ke pengsan gitu jemah? tetiba bawak watak camtu?owh itu lah cabaran..”bila kita di atas pentas itu bukan lagi  diri kita” (kata bijak pandai) .apa yang penonton lihat itu bukan kita tapi hanyalah jelmaan watak tersebut! kalau  kau berlakon baik,penonton tak perlu tau yang sebenarnya kau jahat! Kalau kau menangis mereka tak perlu tau yang sebenarnya kau menipu ! begitulah susahnya.. tapi ini bukan betul lagi kami akan menjalani satu lagi pemilihan akhir watak untuk memainkan peranan watak itu…tapi bagi scha kalau ada yang lebih baik persilakan tak luak pon hati ni.sebab scha tahu kemampuan scha. Yelah first taim kot. Tapi orang dah beri keppercayaan tu kita gunakan sebaiknyakan… FUHHHHHH!! so begitu la ceritanya…
P/S: dari pagi sampai malam belatih kot memang la penat….

APA CERITA??


apakah???argh aku terlalu penat hari ini! penat memikir ! penat memikul !arghh hanya tidur sahaja saat ini!!! nak tahu apkah ini nantikan....

Sunday, 12 May 2013

DIA DAN DIA DALAM HIDUPKU

ya hari ini bersepah berjuta manusia memuji ibu mereka dalam laman sosial mereka ! tak kesah begitu juga aku. aku juga ingin menagungkan insan yang menjadi insan terpenting dalam hidup aku. ya emak aku sendiri insan yang menjadi nadi terpenting dalam setiap hembusan nafas aku! terima kasih buat emak yang terus menjadi penguat semangat selama aku belajar erti hidup yang sebenar! terima kasih mak
masih menari dalam minda segala pesan namun aku sendiri masih lagi mencari apakah sebenarnya kebahagian yang aku harus berikan kepadanya.. semoga niat murni ini di kabulkan amin..

selain itu masih ade seorang lagi yang menjadi penguat semangat aku..
kasihnya juga tak terlawan luasnya lautan membimbing dan menyayangiku seperti ibu ku sendiri....
namun sayang dirinya pergi sebelum sempat aku mencapai kejayaan yang sentiasa menjadi harapnya.
insyaallah niatnya akan terus menjadi pembakar semangat aku....

tiada beza antara kasih mereka dalam hidup aku....
setia menyayangi aku disetiap adanya...
tanpa mereka aku bukan sesiapa...
aku disini kerana asuh dan didik mereka...
semoga diri ini bisa menjadi penyejuk jiwa mereka...
insyaallah....

terima kasih buat mak dan untuk dia yang tiada hanya doa dari jauh kukirimkan... (alfatihah)

P/S: selamat hari ibu juga kepada seluruh  ibu di dunia,kerana anda lahirlah insan terbilang

Friday, 10 May 2013

KAU, AKU, DAN DUNIA

kelu! bisu!!
ya ! ya itu di rasa kala ini
kenapa? mengapa? usah ditanya
aku sendiri tak punya jawapnya...
engkau ya kau!
tak perlu bersangka
tak perlu bertanya
kau juga tak punya jawapan
kau juga penuh persoalan
soalan yang kau tak juga tau jawapnya
jawapan ? ya mana jawapan
jawapan yang perlu kita cari
disini ya disini
masih belum punya jawapnya
jangan melongo tapi bicara
jangan hanya telan
tapi hadam!
ayuh mari kita langkah kedepan
raba masa depan
injak injak saja hidup ini
dunia ini masih dara untuk kita nikmati....



Wednesday, 8 May 2013

2013 MET GALA FASHION REPORT!


Maigadddd!!! Mermaid goddess on red carpet!! Hot..hot..hot..
Blake Lively walked on red carpet 2013 Met Gala in GUCCI! SUPPER OWESOME! Her strapless Gucci dress featured a dramatic skirt with layers of black organza adorned with silver and matte black feather motif embroidered details. Also  styled the gown with set of jewellery by Lorraine Schwartz, and a bunched ponytail completed her look.





Tuesday, 7 May 2013

sekadar preview...



kehulu kehilir ,jam berdetik ,waktu berputar, bulan berganti bulan, bayang bertukar arah ,terang berganti gelita, hingga timbul terang kembali. misi demi misi, cita demi cita diatur...tawa berganti tangis kerinat demi keringat tangga ini terus ku daki demi segulung diploma......
teaser untuk sem hadapan

Monday, 6 May 2013

#PRU13 DARI KACAMATA PENGANALISIS TAK BERTAULIAH

hye korang kemarin telah tamat nya PRU13! macam biasa RUMAH SIAP PAHAT TETAP BERBUNYI entahlah nak comment bebanyak takut diCARUT masyarakat..hahahahah
maklumlah di bawah umur gitew....

tapi ape pun pakjib anda masih ade undi saye untuk lima tahun akan datang....
kepada yang menang tahniah dan ambil iktibar untuk ubah malaysia bertambah maju dan integrasi antara kaum dieratkan lagi..... bagi yang belum menang pasti ada hikmah dan muhasabah diri.

tapi sebenarnya dalam memacu kejayaan malaysia hari ini kerajaan dan pembangkang sebenarnya saling membantu but unintentionally lah... yelah bile pembangkan wujud kan sesuatu issue kerajaan akan cuba tangani dan di sini lah berlakunya kerja sama antara mereka....dan kesannya allhamdulillah ade lah tempias kebaikannya pada mata rakyat..

kalau anda tak setuju sorry lah sebab scha bukan penganalisis polotik yang bertaulah sekadar cukup umur untuk memahami politik tapi tidak cukup umur untuk mengundi,,,

scha ni jenis bukan sangat obses atau terlalu prejudis terhadap sesuatu parti itu... asal kan hak skita terbela itu sudah cukup dan islam sebagai agama rasmi terus di tegakkan alhamdulliah...integrasi antara kaum juga perlu di perbaiki lagi untuk merealisaisikan slogan #betternation itu... dan rasanya tiba lah la jugak masa kita untuk sama sama muhasabah diri tak kira la apa pahaman politik kita yelah perang saraf dalam berkempen politik itu bagi scha dah seakan akan dah menjadi pesta membuat dosa kepada kita..sini di fitnah sana dicaci kita sesama islam kot... rasa nya tok guru sendiri pon nak nak kite sama islam ni bertelagah... sedar lah kita ni sesama melayu bersamalah menjaga kepentingan kita sementara syiar islam terus di kibarkan....

sekian.
P/S:kalau anda tak tak setuju MAAF.ini hanya sudut pandang remaja hingusan seperti saya...

Friday, 3 May 2013

Thank you for the memories.



After you have been through all the tough day and pain there is no way to go unless you keep move on. But it just easy as said, it hard to forget some things that  have given you so much to remember. Sooner or later you have got to let go of your past. Either it hurt or not, you don’t have any choice to choose. Don’t waste time looking back on what happen. Be a brave person as you can and don’t let the tears losing your dream. Letting go on what have happen is maturity. Don’t be shame.
What most the  important is  learn to forgive yourself for making mistakes and learn from your errors and move on……..

good bye memories........

Thursday, 2 May 2013

IT 'S ALL ABOUT LOVE

sweet love sweet love....
trap in your heart......
(Bound To You-Christina Arguilera)

In love sometimes you maybe get hurt or can be a broken heart. But still that is the hardest situation ever. Indeed.  But my part, I prefer my heart to be broken. It is so lovely so you can learn to move on….but that not easy as you said! It gives a deep wounds in the heart which take a lot of time to heal. Yeahh, they said time will heal everything. Time passed that true, but it leave  indelible scars and impression on the mind……I can forgive but I cant forgot. ever!! Being hurt is always a part of life, just bear in mind, every time you get hurt you get one step closer to the real love........

Wednesday, 1 May 2013

the beginning of a new chapter.......

whatupsssss yowww! its MAY already......
A new beginning of a new chapter from 12 in one book of life......
People always feel exited for every passing day without realizing  the responsibility of being grown up ! sometime I wish that I could turn back the time. Never grow old and happily playing as a children…. just forget about it, we cannot touch same the water twice, because the flow that has passed will never pass again. every things must be move on .  nothings  can be the same as before ! cause every things change… Remember ! you can't change people but we can be different , we change our self and what goes around comes around ! its karma…..

MAY please be nice to me............
have a blast day ahead.....