SABDA PONDAN

My photo
raub, Malaysia
How many people in this world look in the mirror every morning and feel inadequate and just, ugly? Yes, I am one of those people! What do you think about me? What do you see isn't the same with I had been through. Me, just me, and myself. A person who biologically borned male and it's a fact which it would never change. But, sometimes, I just love playing around with girls' stuff. Put some make up on my beautiful face or walking around with those extremely high heels. The fact that I am a man, well, I accept that, actually, I am living as a man with a woman's intelligent brain. How's that? Exciting right? The fact that I am a beauty with brain, I am not a transgender. Whatever you might have in your mind or you happened to utter, calling names, it just does not make me any more masculine or less feminine because, I am a woman by choice and a man by fate... if you can accept that, I can force you, it's your choice. A fat bitch struggling to be a skinny bitch.

Friday, 2 November 2012

SENYUM!!!! TAKPERLU KATA APA APA


Hye korang!!!!!
 hari ni scha nak kongsi tentang satu perkara….iaitu senyum! Dalam sibuk sibik bace novel belek belak majalah  lama tetiba scha terjumpa satu artikel tentang senyum. dalam artike tu tertulis semakin dewasa seseorang manusia itu semkin hilang sebab atau tujuanya  untuk senyum*hihihi entry kali ni feeling2 cam pakar psikologi sngt*…..tapi ini bukan bermakna seseorang itu tak tersenyum tapi sebalik nye mereka  senyum tanpa sebab…..ha confius???*sambil betulkan spek* Scha pon mule2 same jugak tak paham tapi bile da bace bekali kali baru la dapat tangkap…..sebagai contoh kan apabila kite tengok seorang kanak kanak tersenym kita pasti tahu yang dia sedang menzahirkan kegembiran..kegirangan dan ke’happy’an..maka ini adalah motif motif mutlak untuk senyum , kerana  kanak kanak tak pandai menyembunyikan perasaan sebalik nya seorang   dewasa  mampu merahsiakan perasan mereka di sebalik  riak wajah . oleh itu mereka terus senyum… walaupon kadang kala dalam keadaan terpaksa sekalipun………..ha disini menunjukkan mereka tiada tujuan untuk senyum tetapi tetap memilih untuk senyum .dan itu sememangnya tepat! Kadang kadang dalam kehidupan ,kita  terpaksa mengakui bahawa kita terpaksa mengambil keputusan untuk tersenyum walaupon hakikat nya adalah sebalik nya sama ada untuk kepentingan diri sendiri atau orang lain…susahnya menjadi orang dewasa… ramai antara kita menjadi kan senymum sebagai perisai untuk menyebunyikan masalah dan sudah berkurun kurun malah berabad abad kita mengangap senyum adalah tanda bahawa seseorang itu ok..tapi harus kita ingat kerana senyumah adalah satu riak wajah yang dicipta allah s.w.t yang penuh dengan misteri…di sebalik setiap senyuman ada seribu satu cerita………





p/s: senyum mu seindah suria……maka teruskan lah tersenyum kerana senyuman adalah sedekah…